Cynamon cejloński – Właściwości zdrowotne

Cynamon jest uważany za jedną z najstarszych przypraw i jedną z częściej używanych w kuchni. Ma bardzo przyjemny zapach i smak. Jest stosowany jako dodatek do sałatek owocowych, ciast i innych deserów. Wielu ludzi lubi kawę posypaną cynamonem, ponieważ uzyskuje wtedy świetny smak. Może być również dodawany do herbaty i innych napojów.

W rzeczywistości trzeba rozróżnić dwa rodzaje cynamonu. Jednym z nich jest cynamon cejloński, który jest lepszy i zalecany do spożycia. Drugi to chiński cynamon, który jest gorszej jakości i jako taki nadaje się jedynie do odświeżaczy przemysłowych, świec zapachowych i tym podobnych. Chiński cynamon nie jest zalecany w diecie, ponieważ zawiera więcej kumaryny niż jest zalecany do spożycia. Składnik ten w większych dawkach może powodować uszkodzenie wątroby i nerek.

Korzyści zdrowotne związane z używaniem cynamonu cejlońskiego

Poniżej przedstawiamy listę 16 pozytywnych właściwości zdrowotnych cynamonu cejlońskiego. Sprawdź ile dobrego możesz zyskać stosując cynamon pod różnymi postaciami: oleju, herbaty lub dodatku w postaci przyprawy.

1. Kontroluje poziom cukru we krwi

Kilka badań wykazało, że cynamon ma pozytywny wpływ na poziom cukru we krwi. Cynamon jest popularnym naturalnym lekiem stosowanym przez osoby cierpiące na cukrzycę typu 2.

2. Leczenie zakażeń grzybiczych

Badania wykazały, że olej cynamonowy jest skuteczny w leczeniu zakażeń wywołanych przez Candida, takich jak Candida Tropicalis i Candida Albicans.

3. Łagodzi objawy spowodowane zatruciem

Cynamon ma silne działanie przeciwbakteryjne i jest doskonały w leczeniu problemów żołądkowych spowodowanych przez salmonellę i E. coli. Mielony cynamon, olej lub herbata cynamonowa skutecznie neutralizują problemy żołądkowe.

4. Pomaga w leczeniu objawów zespołu podrażnienia jelita

Cynamon drastycznie zmniejsza nieprzyjemne objawy zespołu jelita drażliwego, szczególnie pomaga przy wzdęciach. Ta roślina pobudza trawienie i pomaga w leczeniu infekcji bakteryjnych. Ponadto cynamon jest doskonałym lekarstwem na skurcze żołądka.

5. Pomaga w osteoporozie i zapaleniu stawów

Cynamon jest bogaty w mangan, który pomaga budować kości, krew i tkankę łączną w ciele. Ludzie, którzy mają mniej manganu w organizmie, często cierpią na osteoporozę i artretyzm. W bólu z powodu artretyzmu może pomóc masaż olejem cynamonowym.

6. Cynamon wpływa na rozwój poznawczy i pamięć

Regularne spożywanie cynamonu chroni zdrowie mózgu i poprawia koncentrację.

7. Jest silnym przeciwutleniaczem

Jest jednym z najlepszych pokarmów bogatych w przeciwutleniacze. Pomagają regenerować komórki i uwalniają szkodliwe wolne rodniki.

8. Pomaga w utracie wagi

Cynamon poprawia krążenie i może przyspieszyć metabolizm. Dlatego z nim odniesiesz sukces w walce z nadwagą.

9. Łagodzi ból mięśni

Jeśli poczujesz ból w mięśniach, pomoże Ci masaż olejem cynamonowym.

10. Obniża poziom cholesterolu i trójglicerydów

Zapobiega chorobom serca, ze względu na niższy poziom trójglicerydów, cholesterolu i nadmiaru tłuszczu.

11. Cynamon poprawia zdrowie zębów i dziąseł

Olej cynamonowy jest często stosowany w produkcji gumy do żucia, odświeżających cukierków, płynów do płukania jamy ustnej i pasty do zębów. Wynika to przede wszystkim z silnego przeciwbakteryjnego działania cynamonu.

12. Łagodzi przeziębienia, ból gardła i kaszel

Herbata z cynamonem ma pozytywny wpływ na problemy spowodowane przez przeziębienie lub ból gardła i może złagodzić kaszel.

13. Łagodzi objawy PMS

Ponieważ jest bogaty w mangan, cynamon jest doskonałym sposobem na zmniejszenie nieprzyjemnych objawów PMS. Ta przyprawa łagodzi skurcze i łagodzi napięcie.

14. Przeciw objawom zatrucia pokarmowego

Uspokaja dolegliwości wywołane zatruciem pokarmowym, może neutralizować bakterie, grzyby i inne drobnoustroje.

15. Reguluje cykl menstruacyjny

Cynamon pomaga kobietom, które mają objawy zespołu policystycznych jajników, pomaga w regulowaniu cyklu menstruacyjnego.

16. Łagodzi ból głowy

Jeśli cierpisz na migrenę lub regularne bóle głowy, pierwszą pomocą może być herbata cynamonowa.

Podsumowanie

Jest o wiele więcej zalet cynamonu, ale powinniśmy go używać ostrożnie, ponieważ jeśli użyjemy go zbyt dużo, może spowodować szkody. Użyj cynamonu cejlońskiego, aby uniknąć efektów ubocznych powiązanych z kumaryną.